1/8/12

He trobat el meu primer ordinador!

Avui fent endreça per les golfes he trobat el meu vell ZX SPECTRUM de Sinclair amb la caixa original, instruccions, transformador i cables.

La bèstia en qüestió tenia l'animalada de 48KB de RAM i 16 KB the ROM, els programes s'introduïen amb un ràdio casset i per piratejar-los era imprescindible l'ús d'una doble platina (un d'aquells entranyables aparells que  tenia un compartiment per reproduir les cintes i un altre per fer-ne les còpies). Us penjo les fotos per a que us feu una idea de com era l'ordinador més famós de la primera meitat dels anys 80.

SINCLAIR ZX SPECTRUM (Força brut després de més de dues dècades a la caixa)...


Part superior de la caixa original. (Brutal portava un pack de Software gratis!)


Part inferior de la caixa. Com veieu s'hi incloïa un diagrama amb les instruccions bàsiques per connectar l'ordinador al casset, la TV i la xarxa elèctrica.


Apa doncs ara que us he ensenyat el meu super computador el plego de nou a un lloc més apropiat, que una relíquia com aquesta mereix un lloc digne i destacable a l'alçada de la seva prominència històrica.

1 comment:

Anonymous said...

Interesant que encara guardis aquesta "reliquia"; jo vaig tenir un spectrum també y un sony msx sino recordo malament, però quan la "cosa" va anar evolucionant em vaig desfer d'ells. Fantàstic que encara es puguin mostrar alsnens d'avui dia. je je, com tu dius, una "animalada" d'ordinador.